„Peștele, sursa vieții”

  • de

Oferă beneficii la toate varstele

În piramida alimentară sănătoasă pe care nutriționiștii o oferă, peștele este prezent fără îndoială. Este considerat un aliment de bază pentru dezvoltarea copiilor și pentru furnizarea de nutrienți la toate vârstele. Peștele conține o mulțime de proprietăți care îl fac unul dintre cei mai buni aliați atunci când vine vorba de consumul unei diete sănătoase.

Este bogat în proteine, ne oferă toți aminoacizii de care organismul are nevoie, menține țesuturile, organele și sistemele de apărare în stare perfectă. De asemenea, ne oferă o doză mare de grăsimi sănătoase pentru inimă, așa-numitul Omega 3. Aportul caloric al peștelui este scăzut, deoarece nu are mai mult de 5% grăsimi, care sunt și nesaturate, adică sănătoase. Are o cantitate mare de minerale și oligoelemente: zinc, magneziu, fosfor, cupru, iod, calciu, potasiu. Este bogat în vitamine: A, B6, B12, D și E, care contribuie la creșterea și are un nivel scăzut de sodiu, fiind ideal pentru cei care suferă de hipertensiune sau reținere de lichide.

1. Oferă calciu

Se recomanda consumul de oase al pestilor mici ca de exemplu sardine sau hamsii, fiind o mare sursă de calciu. Ajută la formarea dinților, la îngrijirea sănătății oaselor și la contracția mușchilor. De asemenea, servește la subțierea sângelui și la prevenirea unor boli precum osteoporoza.

2. Prezintă iod

Atât peștele, cât și crustaceele sunt o alternativă minunată pentru a reduce deficitul de iod care pot provoca boli tiroidiene. Pe de alta parte, acest nutrient este esențial în timpul gestației, alăptării și creșterii copilului în primele luni de viață

3. Previne bolile

Peștele are o cantitate mare de vitamine, protejând astfel organismul de multe boli, în special boli degenerative, precum cancerul sau ateroscleroza. Acestea promovează absorbția calciului și a fosfaților din intestine și stimulează rinichiul să facă la fel.

4. Protectați inima și arterele

Peștele conține acizi grași nesaturați, între 25 și 50%, în funcție de specie. Omega 3 și 6 care sunt prezente în acest aliment ajută la reducerea colesterolului și, în același timp, protejează sănătatea inimii și a arterelor.

Peștele conține acizi grași nesaturați, între 25 și 50%, în funcție de specie. Omega 3 și 6 care sunt prezente în acest aliment ajută la reducerea colesterolului și, în același timp, protejează sănătatea inimii și a arterelor.

6. Scăzut in calorii

Conținutul caloric al peștelui este destul de scăzut, nu mai mult de 80 Kcal la 100 de grame la pestele alb și până la 200 Kcal pentru cel albastru.

Pe lângă faptul că este bogat în grăsimi sănătoase, vitamine și minerale, peștele contribuie mai mult in metabolism decât carnea, iar digestia acestuia este mai ușoară.

Consumul de peste încetinește îmbătrânirea și prelungește viața. Acest lucru este potrivit unui nou studiu realizat la Școala Hardvard de Sănătate Publică. Cercetătorii determină faptul că peștele, bogat în proteine ​​și acizi grași, reduce riscul de a muri de boli de inimă. Peștii cu cea mai mare cantitate de Omega 3 sunt: ​​somon, macrou, hering, păstrăv, sardine și ton.

Cunoscând beneficiile deosebite ale consumului de pește în mod regulat, ceea ce urmează este să îl includem mai frecvent în dietă. Există multe rețete delicioase care pot fi încercate.

Pestele poate fi gatit pe gratar, la cuptor sau fiert. Se spune ca pestele prajit este mai greu de digerat,dar este cel mai gustos, o adevarata desfatare, care macar la sarbatoare poate sa si-o permita oricine, chiar dacă se teme pentru silueta.

Tot în zilele de dezlegare la peste se poate mânca, fara pacat, și salata din icre de peste care se poate prepara acasă din icre proaspete, după ce au fost ținute la frigider doua-trei zile.

Rețineți că peștele, pe lângă toate proprietățile nutriționale pe care le-am remarcat mai sus, este un aliment ușor de digerat și la îndemâna majorității. Nu uita il să încorporezi în dieta ta și

Vei obține toate beneficiile sale. Împarte această postare cu prietenii tai!

 Fie ca mai multe persoane să se alăture alimentației sănătoase și inteligente!

Concluzie: mănâncă mai mult pește!

Marea sursa de cunoaștere

Probabil că te gândești deja că ai vrea să consumi mai mult pește, de aceea vin în ajutorul tău.

Știai că există un magazin în Oradea unde poți cumpăra pește și fructe de mare?  Este vorba de magazinul GiorgioMare unde vei găsi o grămadă de soiuri de pește și fructe de mare! Te încurajăm să încerci cel puțin una dintre produsele noastre congelate pentru a te bucura de toate avantajele și proprietățile sale, precum și de gustul său.

Te așteptăm în magazinul Prima Shop, în fiecare zi de la 9 până la ora 19:00, precum și pe:
https://www.giorgiomare.ro și pe rețelele de socializare.

Tu ce părere ai:  mâncarea de pește este mai sănătoasă decât consumul de carne?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alătură-te listei noastre de mail!