Quinoa, fă-o parte din rutina ta

Transform-o în noul tău orez și vei vedea că organismul tău îți va mulțumi!

Ce este quinoa?

Consumată de mai bine de 5000 de ani. Originară din America de Sud, din zona din Peru. Quinoa a fost la fel de importantă ca aurul, datorită valorii sale nutritive ridicate. De asemenea, din acest motiv, este considerată o super-hrană.

Este o sămânță, în ciuda faptului că este considerată o pseudo-cereală.

Teren cultivat de quinoa

Este singura sămânță care conține cei 20 de aminoacizi, incluzând cei 10 aminoacizi esențiali, deci nu este necesar să fie combinată cu nicio altă sursă de proteine, deoarece este o proteină completă.

Care sunt beneficiile?

Pentru fiecare 100 de grame de quinoa, obținem aproximativ 14 grame de proteine. Sunt proteine ​​cu o valoare biologică ridicată, aceasta înseamnă că ar putea înlocui carnea, de aceea este o opțiune deosebit de interesantă pentru persoanele vegane sau vegetariene. Tocmai datorită cantității mari de proteine, o face o variantă mult mai bună decât cerealele precum orezul, pastele de grâu și alte cereale bogate în carbohidrați și sărace în proteine.

Are un nivel scăzut de grăsime. Grăsimile pe care le are sunt sănătoase, așa că ajută inima, chiar si la creșterea colesterolului bun în sânge.

De asemenea, are fibre, aproximativ 8 grame de fibră la 100 de grame de quinoa

Conține antioxidanți, care ajută la prevenirea afectării celulare, având o participare importantă la boli precum artrita, osteoporoza, cancerul, bolile cardiovasculare, printre multe altele.

În plus, quinoa conține: magneziu, fier, fosfor, zinc, cupru, calciu, vitamina A, C, D, E, acid folic, niacină, tiamină și riboflavină. De asemenea, conține polifenoli, fitosteroli și flavonoide, care ajută la un nivel sănătos de lipide și glucoză.

Este lipsită de gluten, deci este aptă pentru persoanele care au boala celiacă sau intoleranță la gluten. De asemenea, poate fi o excelentă alternativă pentru persoanele care suferă de diabet.

cum se gateste?

Înainte de a o consuma, este necesar să o speli cu apă. Este posibil să fi nevoit să repeți acest proces de spălare de câteva ori, până când apa iese curată.

Odată spălată, este gata să fie fiartă, gătită sau prăjită. De asemenea, este o idee foarte bună să o adaugi în salate, să o consumi în supe și în sushi.

O rețetă super simplă este să o gătești ca și cum ar fi orez: o parte din quinoa pentru 2-3 părți de apă și se gătește aproximativ 15 minute la foc mediu sau mic. Vei ști că este gata când semințele de quinoa încep să se deschidă și să li se aderă un fel de fire ondulate. Le puteți asezona, adăuga ierburi, legume, etc. Sunt folosite și pentru deserturi.

Acest preparat gătit poate dura până la 1 săptămână în frigider

Poți obține quinoa în supermarketuri, online, în magazine care vând alimente ecologice. Nu uita că există multe tipuri. Poți găsi atât quinoa galbenă sau roșie cât și cea neagră.

Fă-o parte din rutina ta, transform-o în noul tău orez și vei vedea că organismul tău îți va mulțumi!

Vă propunem o rețeta gustoasa, direct de la giorgiomare, “quinoa cu vongole”. Va așteptam cu mare drag!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alătură-te listei noastre de mail!